Mercedes a dezvaluit prima data SUV-ul electric EQC in toamna anului 2018. A fost primul SUV electric de la Mercedes si, de asemenea, a fost primul membru al familiei Mercedes-EQ. Dar cum este sa conduci in 2021? Rezultatul poate surprinde, deoarece SUV-ul premium german este mai actual decat te-ai astepta. EQC se bazeaza pe GLC, dar are o grila frontala diferita, precum si cateva modificari de design care il plaseaza intre un SUV conventional si un SUV-coupé.
Mercedes a insistat sa pastreze grila si orificiile de aerisire din fata, chiar daca ambele sunt goale, pentru a conferi EQC-ului o identitate. Spatele vehiculului uneste cele doua stopuri cu o banda LED, iar rezultatul arata fabulos pe intuneric si este fascinant inclusiv ziua.
La interior, Mercedes EQC este un Mercedes pana la capat, asa ca ai tesaturi frumoase, suprafete moi si o forma generala care demonstreaza ca cineva care stie ce face a proiectat acest vehicul.
Spre deosebire de alte vehicule electrice care se bazeaza pe o platforma de propulsie conventionala, nu simti ca lipseste nimic la bordul lui EQC, mai ales daca ai mai condus un GLC.
Totul este acolo unde te-ai astepta sa fie si totul functioneaza in modul in care iti imaginezi. Comenzile sunt simple, iar grupul de instrumente si unitatea multimedia sunt pe aceeasi suprafata, dar impartite de o bucata de sticla intunecata.
Ergonomie si eleganta
Din punct de vedere ergonomic, EQC este usor de utilizat daca ai fost intr-un Mercedes-Benz modern in ultimii trei sau patru ani. Este usor de inteles chiar daca tocmai ai iesit dintr-un Audi sau un BMW, asa ca nu iti face griji. Mercedes MB UX este intuitiv de utilizat si este actualizat pentru a-l face mai inteligent si pentru a permite mai multe functionalitati.
Doua motoare electrice perfecte
EQC 400are doua motoare electrice, cate unul pentru fiecare axa, iar rezultatul este o masina care ofera o senzatie de putere, dar adevaratul truc este cuplul. Mercedes EQC 400 ofera un cuplu de 760 Nm (560 lb. – Ft) si de aceea acest model se simte la fel ca un GLC conventional. Masina ofera o acceleratie fara efort si o ofera fara o scadere ingrijoratoare a autonomiei.
Suspensie adaptata pentru confort
Suspensia este reglata pentru confort, iar directia are o setare similara. Chiar daca este o masina precisa, nu a fost facuta pentru conducere sportiva. Dupa doi ani de la introducerea sa, EQC inca se simte proaspat si astazi si ofera un nivel ridicat de confort, impreuna cu o calatorie silentioasa.
EQC de la Mercedes se simte cel mai bine in modurile de conducere Confort sau Eco, deoarece acestea sunt ideale pentru motivul care a stat la baza crearii acestui vehicul. Modul individual permite utilizatorilor sa configureze un mod de conducere personalizat, in timp ce Sport ofera o directie mai rigida, o acceleratie mai puternica, iar suspensia se simte si mai rigida.
EQC se simte mai rapid decat ai putea crede, iar greutatea sa este rar simtita. O poti percepe atunci cand incetinesti pentru un viraj lent, precum si pe o succesiune de viraje lente. Cu toate acestea, nu ar trebui sa conteze foarte mult greutatea unui SUV de aceasta dimensiune, mai ales in cazul unei transmisii electrice.
Cantareste 2,495 kilograme adica cu 225 kilograme mai mult decat un BMW iX3, care are dimensiuni similare, dar Mercedesul pare mai mare datorita designului sau.
In timp ce Mercedes nu a implementat un mod complet de conducere cu o singura pedala, accesat de obicei cu un buton dedicat sau un comutator la bord, producatorul german premium permite soferilor sa schimbe nivelul de recuperare a energiei sau de a rula cu padelele integrate pe volan.