Echipamentele industriale sunt masinarii complexe care necesit atentia si indemanare inginerilor atunci cand sunt folosite. In general, toate masinariile folosesc un motor electric, dar si un reductor care sa reduca turatiile motoarelor electrice. Furnizorul allindustrial.ro ofera o gama vasta de reductoare profesionale, care au ca scop imbunatatirea experientei atunci cand se foloseste un motor electric.

Ce tipuri de reductoare se regasesc pe site-ul allindustrial.ro?

-Reductoare cilindro-conice;

-Reductoare coaxiale;

-Reductoare melcate;

-Reductoare dublu melcate;

-Reductoare cu axe paralele;

-Reductoare pendulare .

Un reductor este realizat din doua elemente:

  1. Element de conducere→ surub;
  2. Elementulcondus → angrenaj elicoidal.

Elementul de conducere (surub) se numeste melc, iar elementul antrenat (angrenaj elicoidal) este numit angrenaj cu melc sau roata vierme. Angrenajele melcate sunt de obicei folosite pentru transmiterea de putere intre doi arbori non-paraleli si care nu se intersecteaza.

Cum functioneaza un reductor?

Surubul se roteste in mod continuu si conduce roata melcata. Melcul si angrenajul cu melc formeaza o pereche mai mica, intrucat au contact una cu alta, prin alunecare.

Intr-un reductor, puterea este intotdeauna transmisa de la vierme la roata vierme, aceasta neputand fi transmisa invers, de la roata vierme la vierme. Acest fenomen se numeste auto-blocare si este foarte util in multe aplicatii. Coeficientul vitezelor este determinat de numarul de dinti de pe angrenajul cu melc si de numarul de starturi de pe vierme, transmisia de putere scazand odata cu cresterea raportului de viteza.

O cutie de viteze coaxiala (reductoare de viteze), denumita si arborele de antrenare a cutiei de viteze in linie (reductoare de viteza) si arborele de iesire sunt pe aceeasi axa de rotatie. Cutiile de viteze coaxiale sunt de obicei sub forma de roti dintate. Angrenajele cu piston sunt disponibile in diferite versiuni. Cu un singur angrenaj cu angrenaj, axele angrenajelor angrenate sunt paralele intre ele si fixe. Directia de rotatie a arborelui de intrare si a arborelui de iesire este specificata de numarul de perechi de viteze si poate fi in aceeasi directie sau in directiile opuse. Chiar daca angrenajele cu un singur angrenaj nu sunt, in principiu, reductoarele coaxiale, concentricitatea poate fi realizata folosind doua perechi de roti dintate cu un total de patru roti dintate. Doua dintre roti dintate sunt dispuse paralel pe o axa atunci cand faceti acest lucru.

Un tip special de cutie de viteze coaxiale este cutia de viteze planetara. Spre deosebire de un singur angrenaj cu angrenaj, cu un angrenaj planetar nu toate axele sunt fixe. O roata dintata are si dinti interni. Cu un reductor de angrenaj planetar, mai multe roti dintate care circula intre un angrenaj cu dinti interni si un angrenaj cu dinti externi pe o orbita concentrica. Acesta este modul in care uneltele planetare si-au dobandit numele. Aranjamentul coaxial al arborelui de intrare si al arborelui de iesire este dat deja de designul specific cu aceste Reductoarele coaxiale.

O alta caracteristica speciala a cutiei de viteze planetare este ca nu toate rotile dintate trebuie sa se roteasca in jurul propriei axe pentru a transmite un cuplu. Angrenajul cu angrenaj cu dintii interni este de obicei fixat, ceea ce duce la rotirea arborelui de antrenare si a arborelui de iesire in aceeasi directie.

In comparatie cu angrenajele cu un singur angrenaj, reductoarele planetare au o densitate de putere extrem de buna. Acest lucru se realizeaza prin faptul ca cuplul poate fi distribuit catre angrenajele orbitale orbitante si, prin urmare, mai multe angrenaje ale dintilor. Aceasta inseamna ca se poate realiza un design extrem de compact si o eficienta extrem de ridicata. Rapoartele in mai multe etape pot fi obtinute, de asemenea, prin intermediul unei aranjamente seriale unice in acelasi angrenaj cu angrenaj cu dinti interni. Factorul global de multiplicare rezulta din produsul ratiilor individuale din fiecare etapa a planetei.

Avantajele reductoarelor coaxiale:

– Dispunerea coaxiala a arborelui de intrare si a arborelui de iesire;

– Eficienta extrem de ridicata;

– Densitate de putere extrem de mare;

– Design compact;

– Potrivit pentru o gama larga de aplicatii;

– Reductoarele cu mai multe trepte usor de realizat si, prin urmare, rapoarte de transmisie ridicate.

Reductoarele melcate constau dintr-o roata melc. Viermele seamana cu un surub, care se intalneste cu o roata de vierme, asa cum se arata in fotografie. Cand puterea de rotatie este aplicata viermelui, acesta se roteste impotriva rotii si transfera puterea rotii viermelui. Sistemul este conceput astfel incat viermele sa poata intoarce cu usurinta angrenajul, dar angrenajul nu poate intoarce viermele. In unele modele, frictiunea dintre angrenaj si vierme mentine viermele in loc. Aceasta caracteristica poate fi foarte utila in unele aplicatii.

Angrenajele melcate sunt cel mai compact tip de sistem si asigura un raport ridicat de reducere a vitezei. Ele sunt adesea tipul preferat de sistem de angrenaje atunci cand spatiul este limitat si sunt necesare reduceri mari de viteze. Angrenajele melcate pot fi utilizate fie pentru a creste cuplul sau pentru a reduce foarte mult viteza. Sunt, de asemenea, cele mai fine si mai silentioase dintre sistemele de transmisie, atata timp cat sunt montate si lubrifiate corespunzator.

Un alt avantaj al reductoarelor melcate este ca au o eficienta buna de impletire. Pentru a fi cel mai eficient, este important ca acestea sa fie fabricate cu standarde de calitate ridicate pentru a se asigura ca toate cerintele de viteza sunt indeplinite cu precizie. All industrial  este furnizorul de la care vrei sa te aprovizionezi cu reductoare profesionale pentru orice aplicatie de tip industrial!

 

By bl291g