Pentru a implementa masurile de servicii  protectia muncii Bucuresti este nevoie de evaluarea gradului de risc la care sunt supusi muncitorii. Aceasta evaluare trebuie facuta cu maxima corectitudine, deoarece in caz contrar pot aparea reale probleme. Specialistii in domeniu trebuie sa fie pe deplin responsabili  si sa intocmeasca un plan eficient de prevenire si protectie, pentru a pastra securitatea si sanatatea muncitorilor. 

Dintre obligatiile angajatorului amintim:

  • evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea angajatilor dar si pentru grupurile de muncitori supusi unor riscuri specifice
  • alegerea echipamentelor de munca, acolo unde este cazul
  • amenajarea spatiului de lucru;
  • implementarea masurilor de prevenire
  •  imbunatatirea nivelului securitatii si sigurantei angajatilor,

Angajatorii sunt obligati sa faca o analiza cantitativa, pentru a vedea care sunt toate riscurile posibile si verifica de unde provin. Duopa ce se determina nivelul de risc si se constata gravitatea si consecintele factorilor de risc se iau toate masurile necesare pentru a ii indeparta.

Personalul care se ocupa de protectia muncii Bucuresti trebuie sa fie la curent cu toate normele prevazute de legislatia muncii pentru a intelege gravitatea situatiei in care sunt implicati mai multi factori de risc. Daca un muncitor se imbolnaveste sau se accidenteaza la locul de munca, ca urmare a expunerii la pericol, angajatorul este tras la raspundere.

Muncitorii sunt obligati sa poarte echipamentele de protectie la lucru pentru a impiedica aparitia pericolelor, deoarece probabilitatea sa se produca accidente este foarte ridicata. Angajatii trebuie instruiti corect asupra modului in care trebuie sa manevreze aparaturile tehnice pentru ca intreaga activitate sa se desfasoare fara nici o problema. 

Angajatorii sunt datori sa indetifice gradul de pericol aparut la locul de munca, sa analizeze atent situatia si sa adopte masurile necesare pentru limitarea posibilelor vatamari in cazul in care nu poate fi eliminate total. 

Respectarea normelor de protectie a muncii este absolut necesara. Aceste norme sunt stabilite de catre Ministerul Muncii in colaborare cu Ministerul Sanatatii. Acestea sunt prezentate de catre persoane foarte bine pregatite in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

In urma insusirii acestor reguli, angajatorul trebuie sa elaboreze instructiuni proprii de securitate a muncii. Acestea au rolul de a particulariza prevederile normelor generale, in asa fel incat sa se adapteze perfect activitatilor specifice desfasurate la locul de munca. 

Inspectorii de munca sunt cei desemnati sa verifice respectarea legislatiei de protectia muncii Bucuresti. Pentru a mentine cat mai ridicate standardele de securitate a muncii accesati site-ul online www.protectia-muncii.org si colaborati cu cei mai buni in domeniu. 

 

By anap