Cauti o modalitate de a mari vanzarile din magazinul online? Nu detii inca un magazin online, dar doresti sa creezi unul si vrei, ca atare, fotografii de calitate pentru produsele tale?
Imaginile site-ului tau, in special cele ale produselor pe care le vinzi, sunt un aspect care nu trebuie subestimat, deoarece calitatea lor iti afecteaza in mod direct cifra de afaceri. In acest articol vei intelege de ce imaginile sunt atat de importante si vei descoperi cateva trucuri utile pentru a spori atractivitatea site-ului. Iar pentru a avea imagini de calitate, este musai sa angajezi un fotograf produse profesionist.
De ce sunt atat de importante imaginile de produs pentru afacerea ta?
Ti se poate parea evident, dar in lumea vanzarilor online si a internetului in general, imaginea este cea mai eficienta si mai rapida modalitate pe care o ai de a-ti promova produsele si afacerea.
Sa ne gandim la unele dintre beneficiile pe care le-ai putea avea investind in calitatea imaginilor produsului:
-Imaginile reprezinta primul lucru care atrage atentia utilizatorului, care va intelege la prima vedere daca a gasit ceea ce cauta pe site-ul tau.
-Daca imaginile produsului tau sunt mai frumoase decat imaginile concurentilor tai, vei avea deja un avantaj competitiv.
-O imagine buna actioneaza si ca un serviciu pentru clienti: reduce rentabilitatile, deoarece clientii vor primi exact ceea ce asteapta.
-Avand o galerie de imagini mare si actualizata creste sansele de a crea link-uri si, prin urmare, de a vedea continutul site-ului tau.
Aminteste-ti ca unul dintre cele mai grave scenarii pentru un client este sa viziteze o pagina de produs si sa gaseasca o caseta anonima care sa spuna „imaginea nu este disponibila” chiar acolo, unde ar trebui sa fie fotografia.
Iata cum poti creste vanzarile cu fotografii de calitate
- Concentreaza-te pe calitate
Trebuie sa te asiguri ca imaginile de pe site-ul tau, in special cele care reprezinta produsele pe care le vinzi, sunt de cea mai inalta calitate si optimizate pentru web. Ai nevoie de echipamentul adecvat si de un profesionist care sa se ocupe de implementare.
- Ofera perspective noi
In cadrul site-ului web trebuie sa poti crea o experienta autentica de cumparaturi pentru utilizator. Aminteste-ti ca cei care iti viziteaza magazinul online nu pot atinge produsele, dar cu ajutorul fotografiilor care le prezinta de aproape si din unghiuri diferite, deciziile de cumparare vor fi mai usoare.
- Utilizeaza zoomul
Daca fotografiile de pe site-ul tau au o calitate buna, ar trebui sa le oferi utilizatorilor posibilitatea de a mari si de a aprecia mai bine detaliile. Implementeaza aceasta caracteristica numai daca esti sigur ca imaginile sunt de calitate, altfel nu vei avea succes.
- Aminteste-ti contextul
Pentru a creste vanzarile de pe site-ul tau, plaseaza produsele pe care le vinzi intr-un context natural: daca comercializezi imbracaminte, alege sa comanzi fotografii ale pieselor vestimentare purtate de un model, daca vinzi articole de mobilier pentru casa, recreaza un cadru convingator.
Aminteste-ti intotdeauna ca incerci sa convingi un vizitator sa cumpere fara sa atinga sau sa vada produsele in direct. Daca oferi o experienta de cumparaturi mai captivanta, va fi mai usor de convins sa cumpere.
- Fii consecvent
Fotografiile pe care le incarci pe site-ul tau web pot avea diferite stiluri si exista multe modalitati de a prezenta produsele in comertul electronic. Depinde de tine sa alegi cea mai buna solutie, dar important este ca exista coerenta.
In general, ideea este de a arata continutul cat mai clar si liniar posibil. De exemplu, daca incepi sa inserezi fotografii pe un fundal alb, vei continua si cu toate celelalte pe care le incarci.
Companiile de comert electronic folosesc adesea fotografii furnizate de producatori pentru a economisi timp si bani. Nimic nu te va impiedica sa iei si aceasta cale, dar in acest fel risti sa pierzi omogenitatea continutului si sa derutezi utilizatorul.
- Alege pozitia corecta
Cand ai selectat cele mai bune imagini, trebuie sa te gandesti unde sa le inserezi si la dimensiunea acestora. Ia in considerare faptul ca procesul de cumparare este influentat si de dispunerea elementelor de pe pagina site-ului.
Studiile au aratat ca citirea pe web urmeaza o harta in forma de „F” si ca zonele care atrag cel mai mult interes sunt cele din partea de sus si din stanga. Pentru aceasta iti sugeram sa introduci fotografiile chiar in partea de sus si in stanga.
- Actualizeaza fotografiile
Asigura-te intotdeauna ca ai fotografii actualizate si reprezentative ale articolelor pe care le vinzi. Acest aspect este, de asemenea, important pentru servicii si loialitate pentru clienti, deoarece utilizatorul va fi sigur ca va accesa cea mai recenta versiune a produsului.
Cateva reguli generale pentru postarea de fotografii de calitate pe site-ul web
Este important sa stabilesti cateva reguli de conduita utile pentru a face o munca omogena. Iata ce trebuie sa ai in vedere:
Caracteristicile generale ale fotografiilor: asa cum am spus mai devreme, omogenitatea este cheia muncii tale. Tipul de fundal, lumina proiectata, taierea imaginii … acestea sunt detalii care trebuie sa se repete si sa fie aceleasi in fiecare imagine de pe site. Un profesionist va stii aceste lucruri.
Dimensiune si format: greutatea imaginii in octeti este fundamentala si aceasta nu depinde neaparat de inaltimea / latimea acesteia. Exista diferite formate care pot fi utilizate, insa pentru Web cel mai bun este .jpeg, deoarece accepta milioane de culori si mentine o greutate redusa, garantand astfel calitatea fara a compromite viteza de incarcare.
Indiferent daca ai un magazin online sau un site de informatii in care iti prezinti produsele si afacerea, investind putin timp si bani in crearea unor fotografii frumoase va avea cu siguranta o recompensa in ceea ce priveste vanzarile.
Nu subestima puterea imaginilor si oportunitatea de a te afisa in fata utilizatorilor intr-o lumina mai buna. Si cu un fotograf profesionist, acest lucru va fi facut mult mai usor.